W poniedziałek rano postanowiłem zrobić test działania „Przelewów natychmiastowych” w Alior Sync. Zainteresowani wiedzą, że bywają z nimi spore problemy.
A jak to w życiu bywa zazwyczaj nie działają wtedy, kiedy są najbardziej
potrzebne.
Poniżej przedstawiam wyniki testów.
Przelew natychmiastowy w Alior Sync
Przelewy natychmiastowe w Alior Sync wykonywane są z pomocą firmy Blue
Media S.A., o której więcej informacji znajdziecie poniżej.
Polega on na wykonaniu dwóch przelewów
międzybankowych:
- pierwszy od nadawcy (klienta Alior Banku) na konto Blue Media w Alior Banku,
- drugi z konta Blue Media w banku odbiorcy na konto odbiorcy.
Tak
wykonany przelew nie jest przesyłany poprzez system ELIXIR, którym księgowane
są tradycyjne przelewy międzybankowe ani poprzez Express ELIXIR, który umożliwia
wykonanie przelewu w ciągu zaledwie kilku sekund 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Klient
korzystający z usługi realizuje tylko pierwszy przelew – na konto Blue Media,
podając w formularzu rachunek odbiorcy, na który mają trafić pieniądze. Jest to
metoda „chałupnicza”, która pozwala w określonych godzinach na szybki przelew.
Kiedy
nastąpi zmiana systemu na system bez wykonywania przelewów pośrednich? Na to
pytanie niestety nie znam jeszcze odpowiedzi.
Update:
Skontaktował się ze mną przedstawiciel firmy Blue Media. Sprostował on m.in. fakt, wprowadzenia nowego systemu w banku Alior Sync:
Update:
Skontaktował się ze mną przedstawiciel firmy Blue Media. Sprostował on m.in. fakt, wprowadzenia nowego systemu w banku Alior Sync:
"Alior Sync jest jednym z 4 pierwszych banków, które wdrożyły system bezpośrednich przelewów. Działa on pod nadzorem NBP i polega na realizacji przelewów bez udziału kont pośredniczących"
Więcej na temat dostępności szybkich
przelewów:
O Blue Media
Blue
Media S.A. należy do największych podmiotów, działających w polskim
Internecie. Działalność firmy koncentruje się na pięciu strategicznych
kierunkach, obejmujących obsługę platform transakcyjnych dla klientów
indywidualnych:
1. Szybkie transfery gotówkowe
(Bluecash.pl)
2. Usługi doładowania kart typu
pre-paid
3. Platforma SMS-owa, działająca jako
system zabezpieczeń systemów finansowych oraz płatności mobilnych
4. Pożyczki online, w tym platforma pożyczek
społecznościowych (Kokos.pl)
5. Ubezpieczenia online – zakup polisy
przez Internet, na przykład w markecie ubezpieczeniowym Alior Banku.
Obecnie,
Blue Cash jest już licencjonowaną izbą rozliczeniową. Status ten pozwala na
wprowadzenie nowego systemu szybkich przelewów, w którym Blue Media będzie
pełnić rolę izby rozliczeniowej, podobnie jak robi to obecnie Krajowa Izba Rozliczeniowa.
Niestety jak pokazuje poniższy test, nowy system albo wciąż nie został
wprowadzony albo są z nim problemy.
Test „przelewów natychmiastowych”
Test został wykonany w poniedziałek rano, kiedy nie było
jeszcze możliwości, aby przelew wykonany w piątek wieczorem doszedł na konto w
inny banku (sesje ELIXIR). Do wykonania testu wykorzystałem konta posiadane
przeze mnie i żonę. W każdym wypadku próbowałem przelać kwotę 1000zł.
Wyniki próby
wykonania „Szybkiego przelewu” z Alior Sync:
Bank odbiorcy
|
Wynik
|
Bank
Millennium
|
Nie
można zrealizować przelewu
|
BGŻ
|
ok
|
BZ WBK
|
Nie
można zrealizować przelewu
|
Citi Handlowy
|
Nie
można zrealizować przelewu
|
Inteligo
|
Bank
odbiorcy odrzuca przelew
|
mBank
|
Nie
można zrealizować przelewu
|
Meritum
Bank
|
Bank
odbiorcy odrzuca przelew
|
Millennium
|
Bank
odbiorcy odrzuca przelew
|
Polbank
|
Nie
można zrealizować przelewu
|
Jak widzicie tylko z przelewem na konto w banku BGŻ nie było
problemów. W pozostałych przypadkach kwota 1000zł okazała się zbyt wysoka. W
niektórych przypadkach po jej zmniejszeniu, można było wykonać „przelew natychmiastowy”.
Update 2:
Informacja od przedstawiciela firmy Blue Media:
"Prawda jest taka, że o ile w starym BlueCashu opóźnienia być rzeczywiście mogły (ale i tak statystycznie 95% transakcji realizowanych jest w czasie poniżej 45 sekund), w nowym systemie, jest to praktycznie niemożliwe. Od strony technicznej, przelewy nie są najczęściej realizowane, ponieważ:
-przelew zlecono w godzinach, gdy system banku - odbiorcy przelewu "śpi" (jak wiadomo, systemy bankowe rzadko działają całodobowo). Na to nie mamy wpływu.
-przelew jest odrzucony przez bank – na to także nie mamy wpływu. Np. nadawca wprowadził niedozwolone znaki albo po prostu popełnił błąd w NRB."
Ciekaw jestem tylko czy do tych 95% zaliczają się przelewy, które nadawcy próbowali wykonać ale zostali odprawieni z kwitkiem komunikatem o niemożliwości zrealizowania przelewu.
Pierwszy powód: Czas uśpienia systemów. Podczas wykonywania przelewów, wszystkie systemy banków wg tabel BlueCash powinny działać. Ten argument więc odpada.
Drugi powód: Niedozwolone znaki. Wszystkie przelewy dało się wykonać za pomocą zwykłych sesji ELIXIR. Co więcej, są to odbiorcy do których wykonuję przelewy od czasu startu banku Alior Sync i nigdy nie było z nimi problemów gdy wykonywane były jako zwykłe przelewy ELIXIR.
Alternatywa do przelewów natychmiastowych od Blue Media
Operatorem systemu Express ELIXIR jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., przetwarzająca prawie wszystkie przelewy międzybankowe w Polsce.
Obecnie z systemu Express ELIXIR korzystają banki:
·
Alior Bank,
·
BZ WBK,
·
ING,
·
mBank,
·
Meritum Bank,
·
Millennium
·
Multibank.
KIR przewiduje, że do końca roku 2013 z przelewu
Express ELIXIR będzie mogło korzystać ok 75% klientów banków,
a w kolejnych latach ten wskaźnik będzie dalej rósł.
zpay jest systemem tożsamym z systemem Blue
Cash, wprowadzonym przez konkurenta spółki Blue Media S.A. w pożyczkach społecznościowych
– spółkę Zakra Corp Sp. z o.o., będącą
właścicielem serwisów pożyczkowych Zakra oraz Zakra mini.
W dniu 31 sierpnia 2012 Komisja Nadzoru Finansowego
zarejestrowała Operatora serwisuzPay.pl - Zakra Corp Sp. z o.o., jako
Biuro Płatnicze (nr rejestru KNF: BP1095/2012). Od tego dnia, przelewy w ramach zPay.pl są
gwarantowane przez Concordia TUW SA.
33 komentarze :
Ja też ostatnie miałem takie problemy.
Napisałem na ich profilu FB i niby rozwiązali problem, rzeczywiście zaczęło działać.
Z mojego doświadczenia wynika, że do mBanku wychodzą przelewy zawsze, nawet w niedzielę o 03:00 (sprawdzane). Jak pojawiał się ten błąd to nawet tutaj nie chciały iść, potem ruszyły.
Czyli jednak wciąż mają jakieś problemy.
Może przełączyli Cię na nowy system i dlatego przelewy natychmiastowe zaczęły działać?
Następnym razem jak będę miał problemy to napiszę do konsultanta.
Ja robię przeważnie tylko natychmiastowe. Jak nie chodzą to chodzą za godzinę. Wykorzystuje średnio 8-9 w miesiącu.
Przelewy natychmiastowe poprzez blue cash nie są realizowane we wszystkich bankach całą dobę. Link do bluecash sprawdźcie najpierw godziny a potem piszcie.
Bardzo fajny artykuł, tym bardziej, że dotyczy kwestii, z którą każdy z nas boryka się na codzień. Przelewy natychmiastowe jak narazie nas nie zawiodły. ;)
Bardzo ciekawy blog, widzę że interesuje Cię tematyka finansowa
Link do dostępności banków i godzin obsługi znajduje się we wpisie (nawet jest pogrubioną czcionką ;-))
Oczywiście podczas testu wszystkie przelewy wg w/w linka powinny działać.
Nie wiem, co zrobili. W każdym razie, działa :)
Godzina 22:40, przelew z Synca na Inteligo (powinien dojść do 23:00).
Rezultat:
Przelew natychmiastowy nie może być teraz zrealizowany, prosimy spróbować później.
Czy chcesz zrealizować przelew jako zwykły przelew krajowy?
Czyli sytuacja się powtarza.
Czy przedstawiciel Blue Media może się wypowiedzieć na temat tych problemów?
Inteligo - 06:00-22:30
http://www.sync.pl/informacje/Przelew_natychmiastowy
Czyli wszystko ok.
Natomiast zastanawia mnie dlaczego na stronie BlueCash widnieje godzina 23:00 jak napisał Anonimowy.
Witam, w przypadku przelewów ekspresowych realizowanych za pośrednictwem naszego serwisu Bluecash.pl, jesteśmy w stanie wyjaśnić przyczynę opóźnienia, bądź też braku możliwości zrealizowania przelewu, bardzo szybko. Jesteśmy tutaj operatorem usługi - aby wyjaśnić sprawę, wystarczy kontakt z naszym działem obsługi klienta (pomoc@bluecash.pl albo dok@bluecash.pl).
W AliorSync, podobnie jak w 3 innych bankach, funkcjonuje nasz nowy system realizujący przelewy ekspresowe bezpośrednio, bez udziału kont pośredniczących. W tym przypadku Blue Media jest dostawcą technologii, natomiast to bank jest stroną świadczącą usługę realizacji przelewów ekspresowych. Z tego powodu na temat opisanych wyżej problemów może wypowiedzieć się jedynie bank, w którym dany użytkownik ma konto i z którego zlecił przelew.
Na stronie BlueCash.pl podana jest godzina 22.30 (realizacja przelewu do Inteligo). 23.00 dotyczy realizacji przelewów z Inteligo
Przed chwilą próbowałem zrobić przelew na Inteligo i PKO BP. Niestety wyskakuje błąd:
Przelew natychmiastowy nie może być wykonany na wskazane konto, Bank Odbiorcy odrzuca możliwość realizacji przelewu.
Wyskakuje mi dokladnie ten sam blad:-(
Sytuacja z tymi przelewami zaczyna być kuriozalna. W sobotę kontaktowałem się z Alior Sync, który twierdzi, że należy się kontaktować z Blue Cash. Dzisiaj dzwonię do Blue Cash i tam z kolei twierdzą, żeby kontaktować się z bankiem.
Parodia. Będę informował jak rozwinie się sprawa.
W banku wreszcie przy 3 rozmowie przyjęto zgłoszenie.
Co ciekawe teraz (godz. 12:30) przelewy już działają, czyli nadal wygląda to na "chałupniczą metodę przelewów". Zresztą sami pracownicy banku nie wiedzieli nic o nowym systemie przelewów ekspresowych.
Dzisiaj o godz. 10:30 znowu problem z przelewami (tym razem na mBank). Natomiast po odczekaniu 40 min. system zaczął działać.
Strasznie denerwujące to jest.
Testował ktoś w ciągu ostatnich kilku dni, czy można już realizować natychmiastowe do Inteligo?
Mi ostatnio wreszcie zaczęły działać przelewy jak trzeba.
A miałeś jakieś problemy z Inteligo?
Dziękuję za odpowiedź.
Nie. Inteligo generalnie działa bez zarzutów. Można narzekać na oprocentowanie i zakres funkcjonalności znacznie mniejszy niż w innych kontach, ale nie przypominam sobie awarii czy opóźnień w realizacji zleceń.
Witam,
dwie godziny temu złożyłem zlecenie szybkiego przelewu i przelew ten nadal nie został zrealizowany co bardzo mnie martwi. Czy to nie jakiś przekręt??
To nic więcej niż problemy techniczne nowego systemu. BM informowało, ze problemy są tylko z Alior Sync, wiec dużą szansa, ze tu leży problem.
Dzisiaj kolejne problemy z przelewami natychmiastowymi.
Tym razie nie można wykonać przelewu do Getin Banku.
Do BZ WBK także nie idzie-ani wczoraj ok. 20, nawet dziś ok. 9:30 rano...
wczoraj do mbanku - nie może być zrealizowany. w koncu poszedł... ale nie doszedł :-) do tej pory go nie ma. mistrzowie świata od rekamacji myślą i nic nie mówią.
a dziś nie zaksięgowano ekspresowego z BZ wbk. Dzwoniłem do wyszystkich jednostek.
BZ WBK poszedł
Blue Media przyszedł z Bz i poszedł do Alior
Alior "mamy problem z księgowaniem"
Na prawdę przelew natychmiastowy to jakaś parodia.
Z konta żony przeszedł bez problemu, z mojego na to samo konto już nie.
Dzwonię do Alior Sync i otrzymuję odpowiedź, że to bank odbiorcy zgłasza problem, stąd nie da się go wykonać.
Pytam zatem dlaczego przed 2 min. z konta żony nie było problemu, a z mojego dwa dni z rzędu ten sam komunikat.
Pójdź bezpośrednio do oddziału WBK i spytaj o wyjaśnienie co się wykrzaczyło
z tego co piszesz jasno wynika, że coś szwankowało w innym banku i to tam powinieneś się zgłosić. natychmiastowe to super sprawa i nigdy nie miałem żadnych opóźnień itp.
Dlatego z jednego konta w Sync przelew przeszedł a z innego nie?
to wina firmy obsługującej przelewy natychmiastowe.
Skąd takie stwierdzenie?
Prześlij komentarz